Nederlandse visgerechten

Over mezelf en waar mijn blog over gaat, weten jullie ondertussen al. Maar ik vind het ook leuk om het over lekker en gezond eten te hebben. Alhoewel er onlangs een schrijven werd gepubliceerd waarin er stond dat Nederlanders te weinig vis eten, zijn er toch gelukkig nog veel die een heerlijke visschotel weten te waarderen. En er zijn nogal wat mogelijkheden wanneer het gaat over de bereiding van visgerechten. Dankzij de vele voordelen van vis voor onze gezondheid is het meer dan aangeraden vaker vis te eten. Zelfs voor degenen die er een gezond dieet op na willen houden. Vis is een absolute meerwaarde in onze voeding. Hieronder hoop ik jullie wat te inspireren en lees ook mijn korte vertaling om optimaal te relaxen na het eten.

Lichte hapjes

Of je nu je vis, droog gebakken, in een sausje of een salade lust, de Nederlandse keuken heeft voor een ieder wel wat. Verder kun je vis bij je ontbijt nemen, je middagmaal en zelfs je avondmaal. Ook bij de traditionele meer gangen maaltijden kun je je gasten bij elke gang een visgerecht voorschotelen. Kibbeling wordt nogal vaak aangetroffen in de Nederlandse keukens. Dit is een typisch Hollandse snack. Tonijn is dan ook weer iets wat niet kan ontbreken. Met tonijn en zalm kun je bijvoorbeeld heerlijke salades maken. Ik heb wel vaker andijviesalade met tonijn gegeten. gerookte forrelsalade is makkelijk te bereiden en heeft ook nog een hoge voedingswaarde. Perfect voor wie zich aan een gezond dieet wil houden.

Van harringtartaar heb ik wel vaker gehoord, maar het is niet een van mijn favorieten. Toch behoort het op enkele recepten sites tot één van de meest bekeken recepten. Citroen makreelpaté is een van de gerechten welke thuis hoort bij een gezellig diner met de familie of bij een formele plechtigheid. Heel makkelijk te bereiden en ook nog gezond.

Als volle maaltijd of op brood

Schelvis in krokante Parmezaan korst, de naam zegt het al, de overige nodige ingrediënten completeren het geheel. Heerlijk bij oven geroosterde aardappelen of friet. Visstoof is een heerlijk eenpansgerecht, en makkelijk te bereiden op een zomerse dag. Zalm met groene groenten uit de wok en roodbaars met groenten uit de oven zijn ook andere eenpansgerechten welke makkelijk te bereiden zijn. Tonijn en zalm zijn perfect om met brood gegeten te worden en ook nog heel erg gezond. Tonijn kan je op verschillende manieren bereiden. Mijn favoriet is met appel en slasaus, je mengt het geheel en maakt het af met een snuifje zout. Het geheel is een heerlijk broodje tonijn.